dijous, 29 de novembre del 2012

"L'Hivern del món" de Ken Follett

Salut internautes,

Després del parèntesis electoral i la febrada independentista que vaig viure en primera persona, torno
a centrar-me en els llibres, en el bloc i en el plaer de la lectura, del qual, espero que vagi guanyant terreny en front de l'alta activitat de ressenyes que he anat deixant en diversos facebooks.

Ara però, no pretenc que l'alta temperatura nacionalista assumida s'esdevingui freda i desemboqui en una pulmonia triple sinó que, fins que arribi l'objectiu desitjat, aniré mantenint el seu caliu i les corresponents brases sobiranistes amb un foc ben atemperat per forjar, si cal, el millor tremp dels darrers 300 anys que ens ha de fer lliures quan arribi el moment.

Però tornem als llibres.
Fa temps, vaig llegir la primera part de la trilogia anomenada "La centúria" "La caiguda dels gegants" i em va deixar un agradable record. Ara torno a endinsar-me en el segon volum "L'hivern del món" en el qual tinc dipositades moltes expectatives i curiositats per saber si en Follett serà capaç de captivar la meva atenció tal i com ho fa fer en el primer volum.

He de dir que en les poques més de dues-centes pàgines que porto llegides de "L'hivern del món" pinten molt bé. Sembla que per molt complicada i entramada que sigui la història, el fil de les cinc famílies protagonistes, no es perd mai. Fins i tot és agradable recordar velles històries dels seus personatges que ens remeten amb nostàlgia al primer llibre de la trilogia.

En fi, pel que entreveig, val la pena buscar estones d'intimitat per endinsar-nos en aquesta novel·la envoltada de fets històrics com: la segona guerra mundial, el nazisme, la invasió a la Unió Soviètica, l'atac a Pearl Harbor, la guerra civil espanyola, i el desenvolupament de la guerra freda tot això emmarcat amb una bona dosi d'entranyables heroïcitats.

Una crítica: com a català, vull viure i gaudir de la cultura en català i gairebé totes les entrades que he trobat a internet estan escrites en altres idiomes inclòs el castellà. Per exemple, podem trobar la web oficial www.kenfollett.es i la web www.ken-follett.com, però no la web www.kenfollett.cat.
Ja n'hi ha prou de ser discriminats sistemàticament!


1 comentari:

  1. Hola!
    Espero que t'agradi molt aquesta segona entrega de la trilogia. La veritat és que jo l'he abandonada malgrat les boníssimes crítiques que he llegit arreu. No he pogut amb ella!

    A mí em passa el contrari que a tu, la política no m'interessa gaire i trobo que en aquesta trilogia hi ha massa referències polítiques que a mí com a lectora m'avorreixen molt. Entenc que és necessari per entendre el context social i polític de l'època, però fan que no m'hi enganxi a la novel·la ... I és massa llarga per continuar si t'avorreixes, la veritat.

    Em moro de ganes de conèixer la teva opinió quan l'acabis.

    Una abraçada

    ResponElimina