dimecres, 16 de novembre del 2011

"Bon cop de falç!" Premi Nestor Lujan de novel·la històrica del 2011

Salut internautes,
Quan vaig veure la novel·la d'en Ramon Gasch i l'Andreu Gonzàlez a la meva llibreria de costum, en un primer moment vaig pensar: "ves per on!, una novel·la propagandística de la Guerra dels Segadors. Quina bona pensada!" Després... encuriosit, vaig endinsar-me en la contra portada i vaig fullejar-ne les primeres pàgines com... gairebé sempre fem els lectors quan entrem en una llibreria, assedegats de literatura.


Esclar!, que aquest dia no va ser la primera ni la única novel·la que vaig triar, que vaig remenar i que em va cridar l'atenció, però alguna cosa que naixia en el meu pensament i el ritme que agafaven els bàtecs del cor, van fer que em decidís per aquesta i per cap altra més.

Potser ha estat l'estil; o l'argument; o el sentiment nacionalista; o una barreja de tot, no ho sé! però el fet es que ara que l'he acabat de llegir puc dir que és una novel·la de fàcil lectura, que entreté força, que aporta coneixements històrics del nostre país i que segurament se us farà curta i amena.

En resum, ara que venen èpoques de celebracions i de menjars importants, culinàriament parlant, podríem dir que "Bon cop de falç!" pot ser un bon entrant que val la pena assaborir, tot esperant els plats forts "literaris" que vindran de cara a Nadal com poden ser: el primer volum de la saga "Joc de trons. Canço de gel i foc I" que sortirà publicat en català el 23 de novembre, el segon volum de la mateixa saga "Xoc de reis" que el tindrem a les llibreries el 21 de desembre, i possiblement el darrer llibre d'en Carlos Ruiz Zafón (traduït al català) que es vendrà pel vols de Nadal.

Fins aviat,
Jordi

0 comments:

Publica un comentari a l'entrada