dissabte, 20 de setembre del 2008

Un "fora de temporada"

Mentre donava temps a que les darreres novetats de tardor sortissin publicades i desades a les prestatgeries de les llibreries per a la seva venda, em vaig ensopegar en aquest llibre, versió de butxaca, que la crítica de l'any 2004 en parlava molt bé.
Vaig pensar que seria un bon entrant abans d'endinsar-me en el proper llibre que ja tenia decidit compar-me, i del qual ben aviat en parlaré en el bloc.

En Joan - Lluís Lluís figura entre els creadors més innovadors de la seva generació. Escriptor nord - català compromès amb la llengua. Militant de la llengua catalana, denuncia en les seves obres, el lingüicidi comès històricament per l'Estat francès.

El llibre sorpren per la seva redacció fresca, valenta i per la manera que té l'autor de descriure les situacions que viu la Bernadette, la protagonista que es veu obligada a retornar al seu poble natal de Prats de Molló, en ocasió de la mort de la seva mare.

En resum, "El dia de l'ós" m'ha fet gaudir i ha aconseguit allò que les grans obres provoquen: summegir-te en les seves pàgines i desconnectar de la resta del món fins que, de cop i volta, arríbés al final.

Per cert, dues referències importants: "Els fets de Prats de Molló" i la "llegenda" reflectida en el llibre que avui dia, continuen essent recordats i celebrats.

FINS AVIAT.

JORDI.

1 comentari:

  1. Jordi, si no has llegit "Converses amb el meu gos sobre França i els francesos" del mateix autor, fes-ho ràpid. A la biblioteca de Palafrugell el tenim. Està molt bé!

    ResponElimina