dissabte, 26 de febrer del 2011

"Escollida pels Déus" de Maria Carme Roca. Primeres 200 pàgines

Salut internautes,

A diferència d'altres escriptors, el llibre de la Maria Carme Roca... com ho diria... és..: com una pluja fina i constant que cau sobre la terra erma assedegada d'aigua, és... com aquell aire fresc que t'acarona la cara en un dia assoleiat i et reconforta tot el cos, és... com la dutxa freda estimulant després d'un intens partit de futbol, és... moltes coses més.

Quan t'arriba el llibre a les mans i el comences a llegir et trobes fàcilment immers en aquella època d'abans de Crist; en una ciutat que va ser origen i bressol de molts catalans que en el seu dia, en un temps llunyà, els seus avant- passats, van arribar a Catalunya  (a Empòrion) procedents de terres gregues.
Si més no, aquesta és la llegenda familiar que dóna sentit a l'origen del meu cognom "Policarp" (Πολύκαρπος). Així doncs quan em va arribar aquets llibre a les mans va ser com retrobar-me amb el meus ancestres, com si els gens que corren per la meva sang revisquessin èpoques molt llunyanes. No m'ha costat gens imaginar-me transportat en aquella època, en aquells carrers d'Empòrion, entre aquella gent i vivint històries similars a la que ens relata la Maria Carme Roca.

A part de tot això el llibre es fa estimar, en vols més i més, i no voldries parar mai de llegir-lo.
Així que només em queda per dir: gràcies Maria Carme Roca per haver publicat aquesta novel·la que segur que agradarà a molts catalans i a gran part de l'estranger. Felicitats pel llibre.

Fins aviat,
Jordi. 

3 comentaris:

  1. Hola, jo he llegit Barcino i té la mateixa pinta però amb difent escenari. Em va agradar.
    Fins aviat

    ResponElimina
  2. Gràcies pels comentaris. No pareu!
    Pel que fa a les entrades del blog, sempre podeu anar a la casella de la "recerca" per veure si el llibre que busqueu, té alguna ressenya meva anterior, per exemple, hehehe.

    Una abraçada,
    Jordi

    ResponElimina
  3. Jordi, aquest llibre el tenim pendent de comentar al nosaltresllegim!! Ja veig que és dels bons, eh? Me n'has fet venir ganes...

    ResponElimina