dissabte, 11 de febrer del 2012

"Quan érem feliços" de Rafel Nadal

Salut internautes,

Vet aquí un altre llibre que m'agradaria llegir, no tan sols per la meva condició de Barceloní-Gironí establert a les comarques empordaneses, sinó també com homenatge als nostres pares o, als pares dels nostres pares, que tantes penúries i vicissituds van suportar durant dues guerres, post guerres i una transició. Aquella transició política cap a una democràcia incipient que encara (avui en dia) no ha aconseguit passar pàgina ni ha pogut tancar les seves "ferides", deixant encara impunes els crims comesos contra les víctimes del franquisme.

Diuen que el llibre no és tan sols commovedor, sinó que també a estones és divertit; que pot servir de mirall pels lectors més joves i a més a més, està vessat en una història real.

En definitiva, un llibre que té molts ingredients per deixar una bona petja durant unes quantes setmanes en el rànquing dels més venuts de llibreries i de blocs literaris.

Ah, per cert, serà una mera casualitat que la presentació d'aquest llibre és fes el  7 de febrer del 2012, dia la la conmemoració de bi centenari naixement de Charles Dickens?

Fins aviat,
Jordi

3 comentaris:

  1. Entranyable, evocador, ben escrit. Una història una mica nostra, no només dels Gironins, sinó d'una època i una generació. Escrita amb passió, sense reoncord ni nostàlgia.

    ResponElimina
  2. Jo ja el tinc encarregat a la llibreria per quan surti...el tema m'agrada molt, veurem si les expectatives es compleixen.

    ResponElimina