dimecres, 22 d’abril del 2015

40 llibres que em desperten bones vibracions pel Sant Jordi 2015

Salut internautes, 

Com cada any a mesura que s'acosta el Sant Jordi se m'activen els sentits a la caça de quins poden ser els millor llibres o si més no els més atraients per la majoria de la gent. Així i deixant-me permeabilitzar per les notícies, tertúlies literàries, espais radiofònics, llistats de les darreres novetats i rànquing dels llibres més venuts, n'he triat uns quants que no em faria res comprar-me'ls...si la meva economia ho permetés o si disposes de tot el temps del món per llegir-los, dues circumstàncies, que no es donen ara com ara. Això sí, sempre em quedarà el recurs de regalar-ne uns quants, ara que estem a tocar el Sant Jordi 2015.

Dels llibres amb premi, triaria:
- La rosa entre els llops de Joaquim Molina
- El poeta del poble d'Andreu Carranza
- Algú com tu de Xavier Bosch
- L'àguila negra de Joan Carreras
- Els nois de Toni Sala

Dels llibres amb "pedigrí", faria una bona lectura a:
- Un dinar un dia qualsevol de Ferran Torrent
- Un home que se'n va de Vicenç Villatoro
- Strappo de Martí Gironell
- Mariona de Pilar Rahola
- Amor prohibit de Coia Valls

Si hagués de triar, novel·la negra, em quedaria amb:
- Una escletxa de llum d'Andrea Camilleri
- Sang o amor de Donna Leon
- El ratpenat de Jo Nesbo
- La penitència de l'alfil de Rafa Melero
- Els morts no parlen de Miquel Aguirre

Dels llibres traduïts al català, sens dubte em decantaria per:
- Els germans Karamàzov de Fiódor Dostoievsky
- El cantó de Guermates II de Marcel Proust
- Gran Cabaret de David Grossman
- Número Zero d'Umberto Eco
- Història de dues ciutats de Charles Dickens

Dels llibres del procés tan apassionant que vivim, escolliria:
- La revolució tranquil·la de Carme Forcadell
- 9-N desclassificat de Vicent Partal
- 100 motius per ser independentista de Roger Buch
- Escac a l'estat de Pere Martí
- Breu història del procés de Toni Batllori

Si la poesia, fora una part important de les meves lectures, seleccionaria:
- Demà no es mai de Francesc Garriga
- Des d'on tornar a estimar de Joan Margarit
- Ícar d'Adrià Targa
- Símbol 47 d'Anna Gual
- Fosca límit d'Esteve Plantada

Per completar la biblioteca, compraria:
- La merla blava de Maria Carme Roca,
- Incerta glòria de Joan Sales
- La llei dels justos de Chufo Lloréns
- Les ànimes grises de Philippe Claudel
- Ànima de Wajdi Mouawad

I per regalar als més petits:
- Petonets de xocolata de Lucrecia i Pilarín Bayés
- El petit Elliot a la gran ciutat de Mike Curato
- Un drac, una princesa i un Cavaller de Care Santos i Dani Cruz
- Papa, per què som independents? de Joan Portell
- 22 contes a la vora de la independència de autors diversos

Fins aviat,
Jordi

0 comments:

Publica un comentari a l'entrada