diumenge, 10 de febrer del 2013

Crims de sang - Sebastià Alzamora

Salut internautes,
La novel·la negra no és que sigui "sanctum santorum" de la meva devoció, però com els caramels, de tant en tant, em deixo seduir per alguna que em cridi l'atenció. En aquesta ocasió i potser influenciat per la celebració de la setmana de la novel·la negra de Barcelona, m'he decidit per la novel·la "Crims de sang", premi Sant Jordi 2011, que em va provocar molta curiositat quan va sortir premiada.

"Crims de sang", és per davant de tot un premi merescut, un triler fantàstic de novel·la negra que barreja fets històrics dels primers dies de la Guerra Civil amb la més pura de les ficcions.
Ambientada a la Barcelona dels anarcosindicalistes dels anys 1920, ens planteja la lluita entre el bé i el mal; entre el poder de creació, de fer el bé que tenim els humans i el poder de destrucció monstruós que guardem dins nostre. 

Què som els humans? criatures de la creació caigudes en pena descendents del pecat original?, o màquines orgàniques més o menys perfectes creades per algú més intel·ligent que nosaltres, fruit d'alteracions químiques i moleculars posades en un cert ordre? 

En fi, cavil·lacions a banda, la novel·la d'en Sebastià Alzamora ens manté vius i en alerta fins al final, ens deixa amb ganes de saber-ne més i de conèixer que passarà amb alguns dels seus personatges en un futur immediat. Això, em fa pensar que potser i haurà una segona part d'aquest triler de maristes, bisbes, monges, policies catalans i éssers sorgits d'altres mons.
Fins aviat,
Jordi.

0 comments:

Publica un comentari a l'entrada