diumenge, 10 de juliol del 2011

Ara llegeixo: "Habitacions tancades" de la Care Santos.

Salut internautes,
Feia temps que aquest llibre m'havia seduït des del prestatge d'una llibreria. Cap al mes d'abril un post del llibre escrit en el blog "Nosaltres llegim" em va decidir a comprar-lo encara que el llibre hagués de romandre un temps a la cua dels pendents de lectura. Ara, finalment li ha arribat l'hora.

Diuen del llibre que és la primera obra mestra de la Care Santos, que la seva lectura et captiva sense necessitat de misteris, que el plantejament del llibre no està subjecte a un estricte ordre cronològic i que aquest mateix fet pot provocar l'arraconament del llibre, i també que la pròpia escriptora el va rebutjar tres vegades abans d'enllestir l'obra definitiva.
Doncs bé, després de més de dues-centes pàgines que porto llegides, us he de dir que tot això és cert.

El llibre el vaig agafar amb gran estusiasme perquè m'atreia aquest món de la burgesia catalana ubicada a l'entorn d'un palauet que físicament encara existeix avui en dia. El mateix edifici que molts de nosaltres hi hem passat per davant infinites vegades, potser sense ser-ne conscients de la seva existència i encara menys de la seva història.

En fí, crec que després de la primera temptació de deixar-lo aparcat sense acabar de llegir-lo li donaré una segona oportunitat, a veure si finalment el desenllaç de la novel·la em sorprèn i m'acaba de convèncer.

Fins aviat,
Jordi
Nota: la foto extreta d'internet del blog "fotos de Barcelona" correspon a l'incendi dels magatzems "El Siglo" el dia de Nadal de 1932, que s'esmenta en el llibre. La seva façana donava a la rambla dels Estudis (núm. 3, 5 i 7) i arribaven per la part posterior fins el carrer d'en Xuclà (núm. 10,12 i 14), fins i tot tenia sortida pel núm. 1 de plaça Bonsuccés.

0 comments:

Publica un comentari a l'entrada